Monniken, richting Hanoi Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu Monniken, richting Hanoi Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu

Monniken, richting Hanoi Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Permentier

22 Mei 2015 | Vietnam, Hanoi

Donderdag: 21 mei 2015
Stipt om 6u staan we klaar op straat om de stille stoet van bedelende monniken gehuld in een saffraankleurige pij gade te slaan. Dagelijks bedelen ze hun voedsel bijeen. Gelovige mensen zitten langs de weg en geven elke monnik een handje kleefrijst of een koekje in hun bedelnap. Voor hen is het een hele eer om de monniken voedsel te offeren. Het is een boeddhistisch ritueel dat we al veel gezien hebben in Oosterse landen. Na het ontbijt maken we een afspraak met een plaatselijke visser die ons naar de Pak Ou grotten zal varen. Onderweg bezoeken we 3 Laotiaanse dorpjes o.a. dat van de Hmong bergbewoners, ook het whiskydorp, waar de drank lao-lao gebrouwen wordt van gefermenteerde kleefrijst en tot slot het zijdedorp, waar we vrouwen aan het werk zien met hun weefgetouwen. Onderweg merken we 2 dorstige olifanten op aan de oever van de Mekong! Fantastisch toch!! Na een 3-tal uur varen zien we aan de voet van een hoge kalkstenenklif: de grotten. Reeds in de pre boeddhistische tijden waren de 2 grotten de woonplaats van riviergeesten. Nu staan er honderden boeddha beelden in alle soorten en maten. De rustige en aangename terugvaart duurt 1u30.
Wat ons vooral bijblijft is de rust die de mensen en het land uitstralen. Nooit opdringerig en heel bescheiden. Een toplocatie voor al die wil ontstressen . Vietnam zal heel wat drukker worden vrezen we. Naomi vindt alles super. Ze is vooral fan van de straathonden. Roosneusje, bruintje, kortpootje,….ze hebben allemaal een naam gekregen.
Vrijdag 22 mei vliegen we naar Vietnam. In Hanoi verblijven we in Golden sun villa. We gaan bekijken hoe de weersvoorspelling is, en dan beslissen welke richting we verder gaan reizen in Vietnam.
Roos, herman en Naomi, vanuit Hanoi

• 22 Mei 2015 - 22:58

Werner:

wat een prachtige natuur!
    Voor een stresskieken als ik ziet dat er ni slecht uit.

Heb je nog geen last gehad van insecten,want ik denk dat er aan het water wel wat rondvliegt?

Roos of Naomi,kan je eens een foto nemen van Herman die een slang of krokodil vast heeft want onze Damy heeft een spreekbeurt over huisdieren.

groetjes werner en co

• 23 Mei 2015 - 15:27

Frieda Vanslembrouck:

tot hier toe al veel mooie dingen gezien,we genieten mee

ik dacht dat Naomi met een paar vrienden weg was maar blijkbaar zij jullie mee herman en roos

breng ons nog maar van al dat moois

julien en frieda xx

• 26 Mei 2015 - 09:33

Vera:

'slechts 37°' in Hanoi en weinig kans op regen.
    Het waterpoppentheater en het etnologisch museum, een groot buitenmuseum op 4km van Hanoi met bouwwerken van de belangrijkste huizen van de bevolkingsgroepen in Vietnam vonden wij de moeite waard.
    grts