Terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu Terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu

Terug in Hanoi

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Permentier

11 Juni 2015 | Vietnam, Hanoi

Sorry, maar we lopen behoorlijk achter,maar dat proberen we nu goed te maken!
Maandag: 1 juni
We genieten van ons lekker ontbijt: een fruitsapje, pannenkoeken met honing, toast met een eitje, een papje en enkele cakejes. We nemen een taxi naar de “Temple of the Literature”. Het was eigenlijk de eerste universiteit van Hanoi. Er werden vele staatsmannen en mandarijnen die de keizer moesten bijstaan opgeleid. Ze moesten er loodzware examens afleggen. Vervolgens rijden we naar de vogelkooitjesstraat. Ik ben namelijk op zoek naar oude vogeldrinkbakjes. Ik kan er een 15-tal op de kop tikken tegen een spotprijsje! Mijn dag kan niet meer stuk! We nemen een riksja naar het waterpoppentheater. Zoals te verwachten onstaat er een discusssie na aankomst, de overeengekomen prijs voor ons 3 blijkt plotseling voor 1 persoon te zijn.!!We laten ons niet van ons stuk brengen en betalen het afgesproken bedrag. Uiteindelijk kunnen ze ermee lachen als we vastberaden door stappen naar het theater. Proberen gaat mee, denken ze. Het waterpoppentheater is als een poppenkast, maar hier staan de spelers achter een gordijn in het water. Ze bedienen de poppen, dieren, bootjes met ijzeren stokjes. De voorstelling duurt een uurtje, we hebben ons geen seconde verveeld.