Cat ba eiland - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu Cat ba eiland - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu

Cat ba eiland

Blijf op de hoogte en volg Permentier

13 Juni 2015 | Vietnam, Cát Bà

Woensdag: 3 juni
Om 7u worden we gewekt. Na een lekker ontbijt varen we naar Titop eiland voor een beklimming van 340 treden (pffffff…44 graden!!). De beloning is een zicht van 360° over de spectaculaire baai! Rond de middag vertrekt de rest van de groep terug naar Hanoi. Wij gaan alleen verder met de gids op een kleinere boot, die ons via Lan Ha Bay naar Cat ba eiland brengt waar we een fietstocht maken langs tropisch oerwoud afgewisseld met mangroven en rijstvelden. We fietsen langs een dorp, de gids plukt lychees van de bomen. De smaak is verrukkelijk! We leggen onze fiets eventjes aan de kant en wandelen via een jungle pad naar een vleermuizengrot. We zetten onze mondmaskers op en sluipen geruisloos de grot met onze pillampen in. Tientallen vleermuizen hangen ondersteboven aan het plafond! Dan gaan we terug, onderweg ontmoeten we reuze spinnen, hagedissen, wandelende takken in alle soorten en vooral mooie en grote vlinders! We genieten van de prachtige natuur! ! Terug aan boord varen we naar Halong baai. Onze bagage staat in de zitruimte van de boot, wij zitten boven op het sundeck. Naomi daalt af naar het toilet en ziet de kok in mijn rugzak rommelen en plots weglopen. We ontdekken dat hij geld weggenomen heeft. Hij ontkent eerst, maar de gids krijgt hem zo ver dat hij plots verdwijnt naar zijn kajuit en terugkomt met 150 euro. De gids geeft hem een flinke uitbrander en de booteigenaar wordt gecontacteerd. Hij wil ook de politie verwittigen, maar dat vinden we erover! De man verontschuldigt zich bij ons en dat is voldoende! We kunnen het de arme stakker tenslotte niet kwalijk nemen met al die rijke toeristen! We laten het incident achter ons en aan de kade in Cat Ba stappen we over op een busje dat ons naar een luxueus hotel met havenzicht brengt! De gids voelt zich schuldig door het voorval en trakteert ons ’s avonds op een heerlijk uitgebreid diner. Hij verklapt ons, dat hij geschorst wordt indien we iets tegen zijn baas over de diefstal zouden zeggen, maar dat zijn we zeker niet van plan! we laten ons de gratis maaltijd heerlijk smaken!!!!!!

• 14 Juni 2015 - 10:50

Frieda Vanslembrouck:

hallo vrienden,

ik zie nu weer een verslag vol dolle avonturen en boeiende verhalen ,de natuur is er echt een droom

jullie beleven het verlof van jullie leven genieten dus

groetjes uit het wisselvallige belgie maar 44graden is iets te veel van het goede

julien en frieda xx

• 14 Juni 2015 - 13:11

Permentier Herman, Roos, Naomi:

Bedankt voor de ZEER leuke reacties!! Ondertussen zijn we al thuis, verslagen liepen vertraging op!!! te weinig tijd en geen goede wifi . Nog 1 verslagje komt er nog.

• 15 Juni 2015 - 08:53

Vera:

Met veel plezier je verslagen gelezen. De hitte laat jullie gezichten blinken, went dat 40°?
    Tot binnenkort