Bac ha markt - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu Bac ha markt - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu

Bac ha markt

Blijf op de hoogte en volg Permentier

31 Mei 2015 | Vietnam, Bắc Hà

Zondag: 31 mei
We staan vroeg op want vandaag is het zondagsmarkt in Bac Ha. Een beroemde, kleurrijke ambachtsmarkt. Veel groter dan de Can Cau markt. De vrouwen van de verschillende bergstammen zijn op hun mooist uitgedost. Een lust voor het oog! Onze fotoapparaten staan niet stil! De dierenmarkt is minder fraai! Varkentjes worden aangevoerd in dichtgeknoopte zakken waaruit onderaan soms een snuitje steekt. Ze schreeuwen om ter hardst! Kippen in manden gepropt en honden hijgend van de warmte in veel te kleine kooien! Ik ga met een fles water rond om de dieren te verfrissen. De Vietnamezen kijken alsof ik gek ben, maar het kan me niet schelen! Dan is het tijd om te vertrekken, terug naar Hanoi. Met een minibus rijden we naar een volgend stadje, waar we overstappen op de Hanoi expres. Om 13u vertrekt de bus, maar het blijkt een slaapbus te zijn! Iedereen moet bij het binnenkomen zijn schoenen uitdoen. De tickets zijn genummerd. Wij zitten of beter liggen bovenaan. Niet echt comfortabel! Ik lig met opgetrokken benen en mijn rugzak ertussen, ik waan mij terug in de verloskamer! De gordijnen worden dichtgedaan, we moeten blijkbaar slapen of we kunnen ook naar een vechtfilm zien. Alle acteurs worden gedubt door één vrouw. Na de film worden we getrakteerd op een paal dans act (op TV) Dat is lachen geblazen! De Vietnamezen blijven er doodserieus bij. Na 6 lange uren bus, nemen we een taxi naar een hotel in Hanoi. Het hotel lijkt recht uit een sprookje te komen, zo kitscherig dat het bijna mooi is.

  • 07 Juni 2015 - 23:46

    Frieda Vanslembrouck:

    dag vrienden weer een mooi verhaal en herman's mooie foto's
    ik denk dat ik wat achter loop want het was eind mei

    tot gauw

    julien en frieda

  • 11 Juni 2015 - 17:33

    Permentier Herman, Roos, Naomi:

    wij lopen achter hoor!!! de rest komt nog, sorry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Permentier

http://allee-nu.waarbenjij.nu/ is ons reisboek over Tibet Kham in 2014 en http://allee.waarbenjij.nu/ over Nieuw zeeland in 2013

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9432

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Laos & Vietnam

Landen bezocht: