Naar Halong baai - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu Naar Halong baai - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu

Naar Halong baai

Blijf op de hoogte en volg Permentier

12 Juni 2015 | Vietnam, Hạ Long

Dinsdag: 2 juni
We trekken er 3 dagen op uit naar Halong Bay. Een enorme baai waar meer dan 3000 grillige, kalkstenen eilanden spectaculair uit de zee optorenen. Deze prachtige baai met zijn Karst rotsen werd door de Unesco erkend. Het is één van de topbestemmingen van Vietnam. Om 7u30 stappen we op de bus aan het reisbureau. We zijn met 13 toeristen en 1 gids (Dem). Tot Halong City is het 5 u rijden, daar gaan we aan boord van een houten schuit, die ons naar Halong Bay vaart, waar we inschepen op een grotere boot. We krijgen 2 luxe kajuiten toegewezen, één zelfs met een privé terras. De centrale tafel in de zitruimte is gedekt voor 13 en we krijgen een overheerlijke lunch geserveerd. Onderweg bezoeken we het rotseiland met de grootste kalksteengrot. We kajakken op een lagune, een soort binnenmeertje in één van de grotere rotsen. Het is echt genieten! De mooie natuur, de rust, een unieke ervaring! Eerst peddelen we door een grottunnel, waarna we enkele makaken op de verticale rotswanden zien spelen. De gids vertelt ons dat het prima zwemmers zijn. Wanneer er tekort aan voedsel op het eiland is duiken ze het water in en zwemmen naar een ander eiland. Terug aan boord leren we hoe we loempia’s moeten maken in de cooking lesson (dat gaan we zeker thuis ook eens proberen). Hebben we ondertussen ook gedaan, maar onze vellen rijstpapier scheurden open in de frietpot, we konden ons vet daarna vervangen! Daarna steken we onze benen onder tafel voor nog een luxe diner. We zijn pompaf van de activiteiten en de warmte en gaan naar onze kajuit.