Wandelen in Bac ha - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu Wandelen in Bac ha - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Permentier Herman, Roos, Naomi - WaarBenJij.nu

Wandelen in Bac ha

Blijf op de hoogte en volg Permentier

29 Mei 2015 | Vietnam, Sa Pá

Donderdag-vrijdag: 28-29 mei. Met een gids bezoeken we de omliggende dorpen van Bac Ha. Een kleine trekking van een tiental km meestal tussen de rijstvelden. We wandelen op de randen van de rijstterrassen. Gelukkig heeft het nog niet veel geregend en zijn ze verhard, wat het ons gemakkelijker maakt. Onderweg zien we buffels die een modderbad nemen, paarden die de terrassen voorzien van de nodige mest, in een plas zwemmende kinderen en vooral prachtige vlinders! We bezoeken een woning, waar een man van 73j ons een serenade op een blaasinstrument ten beste geeft, ook zijn kleindochter wordt verplicht om voor ons een dansje op te voeren, terwijl ze juist een soap op TV aan het volgen is. Al vlug is het onze beurt om de dans over te nemen! Ik hang een beetje de clown uit en iedereen barst in lachen uit! De oude man heeft blijkbaar nog meer talenten, hij brouwt Whisky van 50° en we krijgen elk een borrel ingeschonken! De alcohol prikkelt zo in mijn keel, dat ik een hoestbui krijg! Toch een beetje straf en ik besluit te passen! Na de wandeling worden we uitgenodigd bij de gids thuis. Op zijn gitaar speelt en zingt hij enkele songs! Verrassend goed! Dan nemen we afscheid en spreken af voor morgen.
De volgende dag staan we om 10:30u klaar om de andere kant van Bac Ha te verkennen, deze keer langs heuvels beplant met mais. Regelmatig moeten we halt houden in de schaduw. Het is eigenlijk veel te heet! We gaan iets drinken in een eethuis aan een orchideeënkwekerij . Op tafel liggen er een 5-tal dode wezels of iets dat er op lijkt en in de tuin zitten twee apen opgesloten in een veel te kleine kooi. De enige die geluk heeft is een rat die ik zie wegspurten! Vietnamezen zijn duidelijk geen dierenvrienden! Alle huizen onderweg lijken verlaten, iedereen zit binnen vanwege de hitte! “Only the stupid tourists are walking” merkt Herman lachend op! Rond 14u zijn we terug aan het hotel. Het is genoeg geweest voor vandaag! Leve de airco!